fredag 10. desember 2010

To uker igjen

Årets nye, fine kakeboks er ikke akkurat velfylt, men til gjengjeld er det veldig sjarmerende pepperkaker som har flyttet inn der. Det er husets minstemann som har bakt disse 1. søndag i advent, og her ligger de godt forvart inntil jula nærmer seg... 

Denne uka var planen å gjøre litt rolige juleforberedelser. Bake en sort julekake eller to, skrive noen julekort og pakke inn de siste gavene. Men her har jeg i tillegg til alle mine gravid-skavanker også blitt rammet av vinterforkjølelse, og har ikke vært noe til tess de siste dagene. 

Og nå er det bare to uker igjen til julaften. For min del er det bare å innse at i år går ikke alt etter planen. Huset blir ikke like rent som det skulle ha vært, kakene ikke like mange som jeg hadde tenkt, pynten som skulle lages får vente til neste år og gavene som skulle strikkes får erstattes med noe kjøpt og ferdigprodusert.

Noe sier meg at det blir jul likevel....

5 kommentarer:

  1. Det er viktigere å høre på kroppen enn å gjøre ting man tenker at man må gjøre. Enkelt å skrive, men akk så vanskelig å gjennomføre. Hilsen superwoman - men revnet draktsøm. Klem ;). Nå er det snart HÅNDBALLKAMP!!! Gleder meg som en unge!

    SvarSlett
  2. God bedring! -ta vare på deg selv.
    Klem fra Igi

    SvarSlett
  3. Vi savner deg vi også!
    Det var litt stusslig å trekke bare en pakke fra kalenderen i dag, så vi trakk likegodt for hele helga.

    Navnemerkene har jeg bestilt på Mina Mamnband (http://www.minanamnband.se/index.php)Husker ikke hva de kostet, men det var ikke så voldsomt.

    Ønsker deg god bedring, og en riktig god helg til bade deg og gutta.

    SvarSlett
  4. Du skal nok se det blir jul allikevel ja!!
    Og du har da sannelig fått gjort ganske mye julegreier allerede :)
    De pepperkakehusene dine var aldeles nydelige!
    Jeg gleder meg til et par engler daler ned i skjul i min postkasse. Stoffpakke skal fly nordover i retur, om ikke med det samme så i alle fall om litt :)
    God bedring og god helg og ta det med ro!

    Klem fra Anette

    SvarSlett
  5. Jeg kjenner meg godt igjen, men tror det siste du selv skrev er det viktigste. Det blir jul uansett......
    Selv om ikke alt en hadde tenkt skulle vært gjort er blitt gjort.....
    Ønsker det en fortsatt rolig adventstid.

    Hilsen Linetoppen

    SvarSlett