mandag 11. januar 2010

Lampefeber

Nå er det ikke lenge til vi endelig er på flyttefot! Salget av leiligheten gikk kjapt, og vi har framskyndet flyttedatoen til midten av februar. Noe som betyr at det bare er EN måned igjen!!! Jeg klarer ikke tenke på annet for tiden må jeg innrømme, og jeg planlegger og innreder i tankene mine, både natt og dag! Nå går det i lamper... 

 (Verner Panton)

Jeg har aldri vært særlig flink på lamper. For dere som har et blikk for sånt, så la dere kanskje merke til den fæle up-light'en som prydet bildene i prospektet vårt. Grøss....den gir godt lys, men that's it!!! Så når den nye epoken begynner, livet i rekkehuset, så har jeg bestemt meg for å være litt flinkere til å velge lamper.

(ellos.no)

Et av ønskene mine er en fin takpendel. Nå er jeg ikke helt den klassiske lysekrone-typen, tror jeg, men jeg har forelsket meg litt i skjell-lampene. Så faktisk en fin en på Kremmerhuset i høst, men nå er den borte... Kanskje jeg finner den igjen? Liknet litt på Verner Panton sin utgave under, bare litt billigere...hehe;)

(Verner Panton)

Denne er nydelig, ikke sant? Lov å drømme....;)

Til slutt må jeg få lov til å minne om feiringen min! Ta en titt, det er utrolig morsomt at så mange har kikket innom, og at responsen har vært så stor:) Artig! Og det er fremdeles plass til fler!

11 kommentarer:

  1. Stemmer veeeeldig for den Verner Panton'en, altså! :) Sikkert svindyr, men definitivt en favoritt hos meg, også.
    Klem :o)

    SvarSlett
  2. Gratulerer med ny bolig,så spennende!Gleder meg til å følge bloggen din under innredningstiden i det nye huset!
    Janne

    SvarSlett
  3. Hei.
    Å, så spennende, du har masse koselig og morsom planlegging foran deg. Vi har mye lamper fra Ikea, men så har jeg fått kjøpt noen få dyre lamper på salg.. Man trenger jo ikke å ha alt på plass på en gang, greit å bo seg litt til og se hva man trenger. Om man skal kjøpe noe knalldyrt, er det jo greit at man kan like den i mange år fremover kanskje?

    Si ifra om jeg skal sy pute til deg, gjør gjerne det! ;)

    SvarSlett
  4. hei hei!
    å... hvor morsomt! antar du er spent og har mange planer i hodet! artig!

    SvarSlett
  5. Å være på flyttefot er nytt og spennende!

    Lamper er desverre ikke min store greie, men de du har valgt ut der ser nydelige ut !

    Hilsen Linetoppen

    SvarSlett
  6. Mm, verner panton lampen er kjempefin. Drømmer om en sånn jeg også. Så gøy at du er med på give-awayen min. Følger spent flyttingen.. :)

    SvarSlett
  7. Hei Janne :))Jeg tror nesten jeg har surret med hodet mitt for jeg er sikker på at jeg sendte en kommentar i går men jeg ser at den ikke ligger her så da er det alzheimern som har slått til igjen.
    Jeg har fotografert noen stoffer som du kunne se om du ville ha gjort et bytte med..
    Du snakket om stoffer som passer til et gutterom og jeg har et par retrobarnestoffer som du kanskje hadde likt.
    Jeg finner ikke mailadressen din på siden her men hvis du sender meg en mail på: huset.ved.bekkeb@gmail.com så skal jeg sende deg dette fotoet..
    Flotte lamper du har lagt ut forresten. Lampen med skjell har faktisk stått på min ønskeliste lenge. Den hadde passet perfekt hjemme hos meg også :))Klem fra Kardemomme :))

    SvarSlett
  8. Hei!
    Masse lykke til med lampevalget! Det er jo sååå mange fine lamper "der ute"! Så spennende med nytt hus, da! Blir nok helt skjønt!

    ~Laila Johanne~

    SvarSlett
  9. Hej hej

    Uh, jeg kan sagtens sætte mig ind i dine flytte/indretnings-tanker, jeg skal også flytte midt i februar, og tænker ikke på andet ;)

    Tak for din kommentar på min blog! Jeg vil gerne lave en byttehandel med dig, og kan maile nogle billeder af stof, hvis det er? Har prøvet at finde en mailadresse til dig, da det er lidt nemmere. Men uden held. Så send en mail til mig, så finder vi ud af noget!

    prettybydesign@post.com

    Kh Julia

    SvarSlett
  10. Hei hei. Ja jeg føler med dere og tiden dere er i blir litt glad selv når jeg tenker på for en forandring det blir for dere. Gleder meg masse til å se huset. Ikke vær redd for å spørre om hjelp OP er flink til det meste:) Selv om vi ikke snakkes så ofte så følger jeg nå i alle fall med inpå her så da føler jeg at jeg vet hva dere driver med og hva som skjer....litt i alle fall. Skal holde den av......og så melder jeg med på konkurransen din:*

    SvarSlett
  11. trenger forresten litt hjelp innpå siden min....det går ikke akkurat frmover synes jeg.....men det var en ting jeg skulle si og det var det med lampefeber.. den kommer med nye hus og brer om seg jo flere rom man har å fylle dem i.....Har jo alle mulige nettsøk inne på min absolutte favoritt RANDOM LIGHT...Snakkes

    SvarSlett