onsdag 4. november 2009

November-feeling

Mangler kreativitet for tiden, derfor har jeg stort sett holdt til inne på andres blogger den siste uka. Eller, det er kanskje ikke kreativiteten som mangler, men heller evnen til å gjøre noe med den! Hodet er stappet med tanker og planer, mye fordi vi har tippet over i november...og alle vet hva som kommer etterpå???

(Bilde fra Rom 123)

Misforstå meg rett; jeg ELSKER desember, jul og alt som hører med. Men som fulltidsarbeidende småbarnsmor så merker jeg at jeg kjenner litt på tidsklemma. Og jeg har lyst til å kose meg i adventstiden; se barnetv med Lilleprinsen, bake pepperkaker og kakemenn, tenne lys og lese julefortellinger, høre julemusikk, gå på juleforestillinger, spise risengrynsgrøt med gode venner, besøke familie, pakke inn julegaver i fint julepapir....skjønner? Jeg vil ikke være den superstressa mamma'n som ligger i migrene julaften fordi jeg har shoppet julegaver på kaotiske kjøpesenter til langt på kveld...

(Bildet fra Google)

Så ambisjonen er altså å være ferdig med alle forberedelsene FØR desember. Har brukt den siste uka på å skrive lister, bestille julekort (og så jeg som skulle lage dem selv i år...yeah right...) og tenke ut gaver til alle de snille barna;) Satser på at jeg gjenvinner kontrollen snart, og får igjen overskudd til å gjøre noe vettugt her hjemme. Har nemlig mange planer...

Helga som kommer er arbeidshelg for mannen i huset, og da blir det loppis-helg på meg og poden. Noen uker siden sist nå, og vi GLEDER oss;) Kanskje jeg føler meg litt mer kreativ etter det...?

5 kommentarer:

  1. :) kjenner at jeg selv burde være like flink som deg og begynne med lister og litt mer juleplanlegging.. har foreløpig så smått begynt å forbrede juleverksted! Gleeder meg, synes det er så koselig med klipp og lim, baking, strikking og hekling =0)

    Loppis høres supert ut!! =) vips så kommer inspirasjonen dalende!! Ikke lenge til helgen nå!! blir godt.. hihi!! Ha en fin torsdag! Hilsen M

    SvarSlett
  2. Den anonyme tanten6. november 2009 kl. 15:34

    Kjære Janne, ikke stress, kos deg med lilleprinsen, nyt og gjør den mørkeste årstida til noe positivt, som både du og lilleprinsen vil huske med glede når han blir stor. Den anonyme tanten har alltid hatt 100 % jobb i tillegg til hus og heim, det har vært mange travle høster, men vi har alltid satt av tid til å kose oss i førjulstida, også denne høsten, julegaver er på gang, som jeg håper både store og små blir fornøyd med :)og jeg koser meg når det er frihelg og fredagskveld med gullrekka på tv, strikketøy, lys og blomster på bordet, og rødvin i glasset. God helg med klem fra den "anonyme" tanten, som gleder seg til å ta en tur til Dromedar kaffebar og Eva,s utstilling.:)

    SvarSlett
  3. Så lurt å planlegge tingen litt..
    Tror du og resten av familien din har godt nytte av det=)
    Kos deg på loppis poppis
    Drops

    SvarSlett
  4. Hei :-) er det sant at du så meg? så moro! Jeg aner jo ikke hvordan du ser ut uten snorkel og dykkemaske..hehe..så vanskelig å vite hvem du var. Jeg var litt i farten i går ja. Småsur og..fordi jeg hadde kavet meg opp til Flatåsen, stått i kø opp ei trang trapp i 20 min for DET DÅRLIGE loppemarkedet...huff og huff. En tur innom fretex på nardo gjorde humøret litt bedre..fant en Catrine Holm te-kanne til spott-pris :-D
    Ang innlegget ditt..julen og desember må nytes..ta en titt på filmen på denne linken, syns den er så bra ;-) http://handlefri.no/B75FDC1E-3352-4F96-B424-585138451432.html

    Fortsatt fin søndag og god ny uke ønskes deg fra meg! klem

    SvarSlett
  5. Jeg prøver å være både kreativ, bloggeflinkis, supermamma og frk kjekk og grei-på jobben...
    Det går ikke det vettu.... :-0
    Julen nærmer seg med sjumilsstøvler og jeg blir svett og varm bare ved tanken...
    Håper du gjorde noen kupp på loppis :-)

    SvarSlett